Uwarunkowania branżowe powinny mieć zawsze istotny wpływ na decyzje o wyborze konkretnego systemu CRM. Czasami ma to mniejsze lub większe znaczenie. W tym artykule przybliżymy specyfikę kilku branż dla których lepiej wybierać CRM-y dopasowane do specyficznych potrzeb sektora.
Firmy szkoleniowe
CRM dla firm szkoleniowych zapewnia przede wszystkim możliwość budowania dobrze sprofilowanej bazy klientów wraz z historią zamówionych szkoleń oraz uczestników wydarzeń. Firmy szkoleniowe działające na rynku B2B charakteryzują się długim cyklem sprzedaży, a więc czasem od nawiązania kontaktu do finalizacji transakcji. Wówczas kluczowe okazuje się przejrzyste i uporządkowane zarządzanie szansami sprzedaży.
Firmy z branży OZE
Sprzedaż instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła to długi proces składający się z wielu etapów. Aby osiągnąć sukces w tej branży, należy wdrożyć uporządkowany proces sprzedaży oraz realizacji zleceń. CRM dla fotowoltaiki powinien pomóc prowadzić sprzedawców przez cały proces od nawiązania relacji z potencjalnym klientem, aż do złożenia zamówienia. W tej branży to jednak nie koniec, ponieważ kontakt z doradcą kończy się zazwyczaj dopiero po skutecznym uruchomieniu instalacji. Dlatego CRM posiadający tablice kanban do wizualnego zarządzania szansami sprzedaży oraz zleceniami będzie na pewno dobrym wyborem.
Firmy rekrutacyjne
CRM dla agencji rekrutacyjnej służy przede wszystkim to budowania dobrze sprofilowanych baz informacji o klientach, czyli pracodawcach oraz kandydatach na pracowników.
Segmentacja kandydatów i klientów skraca rekrutacje oraz czas potrzebny na dopasowanie idealnego kandydata. A to przekłada się na większe zadowolenie klienta. Taka baza CRM wypełniona po brzegi wartościowymi danymi potrafi wynieść agencję rekrutacyjną na zupełnie nowy poziom.
Agenci ubezpieczeniowi
Pozyskanie nowego klienta w branży ubezpieczeniowej może być bardzo trudne i kosztowne. Dlatego tak ważne jest utrzymanie klienta przez wiele lat i budowanie długofalowych relacji. CRM dla agentów ubezpieczeniowych ułatwia nie tylko budowanie bazy klientów, ale również prowadzenie odnowień polis co decyduje o rentowności i przewidywalności tego biznesu.
Podsumowanie
Jeżeli w tym artykule nie znalazłeś swojej branży, nie oznacza to, że w tym przypadku podczas wyboru systemu CRM dla firmy nie warto kierować się uwarunkowaniami branży w której prowadzimy biznes.
Jednak nie dla każdej branży istnieją dedykowane systemu CRM, a nawet jeżeli to może się okazać po prostu drogie i mało efektywne. Wówczas warto zwrócić się w kierunku systemu, który umożliwia łatwe dopasowanie do własnych potrzeb.