Media Ładują Informacje ....

Rekordowe nurkowanie batyskafu Triton 36000/2 na dno głębi w obrębie Rowu Mariańskiego

Arcydzieło projektowania, technologii i precyzyjnej inżynierii, Triton 36000/2 to dwuosobowa załogowa łódź podwodna, która może nurkować w najgłębszym i najmniej dostępnym regionie oceanów świata. Odwiedź The Five Deeps Expedition, aby uzyskać najnowsze informacje na temat naszej obecnej globalnej wyprawy do najgłębszego punktu każdego z pięciu światowych oceanów.

Film przedstawia szczegóły projektowania i budowy pierwszego komercyjnie certyfikowanego pojazdu podwodnego zdolnego do wielokrotnego nurkowania na samo dno oceanu – Challenger Deep. Film zabierze Cię za kulisy, abyś zrozumiał trudności związane z projektowaniem i budową tego statku oraz międzynarodowy zespół, który tego dokonał.

Podwodny Triton 36000/2 o wartości 48 milionów dolarów zabierze Cię na dno najgłębszych oceanów

Jeśli lubisz wodę, nie przejmuj się ciasnymi przestrzeniami i masz wolne 48 milionów dolarów leżących wokół, Triton Submarines ma łódź podwodną, ​​która może zabrać Ciebie i pasażera na dno najgłębszego oceanu. Dzięki statkowi pomocniczemu wrzuconemu w cenę naklejki, Triton 36000/2 Hadal Exploration System został zaprojektowany, aby wielokrotnie odwiedzać nadir dna morskiego w celu nauki, eksploracji lub ostatecznej przejażdżki.

W ciągu ostatniego półwiecza okręty podwodne przeszły długą drogę. W latach 60. stanowiły rezerwę głównych marynarek wojennych, instytutów naukowych i pionierskich firm inżynierii głębinowej. Dziś stały się zabawkami dla bardzo bogatych. Za odpowiednią cenę możesz kupić szeroką gamę podwodnych jednostek pływających, a Triton pracuje nawet nad luksusowym pojazdem podwodnym z Astonem Martinem .

Rekordowe nurkowanie w Rowach Mariańskich. Co przyniesie przyszłość?

Przyglądamy się temu, co znalazł amerykański badacz Victor Vescovo, gdy stał się pierwszą osobą, która dotarła do najgłębszej części oceanu w nowej łodzi podwodnej o nazwie Limiting Factor.

Ale tak jak w przypadku wszystkich luksusowych przedmiotów, prywatny rynek podwodny jest grą o jedności, a Triton 36000/2 jest w przybliżeniu tak jeden, jak tylko możesz. To nie jest tylko akrylowa kula z silnikami elektrycznymi i balastem, który można zrzucić z doku superjachtu, aby szybko kręcić się wokół rafy koralowej. To najnowocześniejszy statek dalekomorski, który może rywalizować z prawdziwymi rekordzistami. I chociaż każdy może go kupić, system jest również sprzedawany rządom, organizacjom filantropijnym i instytutom badawczym.

Tym, co wyróżnia Triton 36000/2, jest jego sferyczny, tytanowy kadłub ciśnieniowy o grubości 90 mm i grubości 3,54 cala, który według Tritona wykorzystuje nowe, zaawansowane techniki kucia do produkcji bez żadnych spawów lub podobnych słabych punktów. Dzięki wewnętrznej średnicy 59 cali (1,5 m) może przewozić dwóch pasażerów w ergonomicznych skórzanych fotelach do najgłębszego miejsca w oceanie – Challenger Deep, który osiąga dno na wysokości około 36 000 stóp (11 000 m). W tym momencie woda jest zawsze bliska zamarznięcia, w całkowitej ciemności, a ciśnienie przekracza 16 000 psi (1089 atm).

To miejsce, które wcześniej odwiedziły tylko trzy osoby i tylko jako jednorazowe. Według Triton, Triton 36000/2 został przetestowany w Państwowym Centrum Badawczym Kryłowa w Sankt Petersburgu w Rosji pod ciśnieniem 20 305 psi (1382 ATM), a także podczas głębokich nurkowań na Bahamach. Ma współczynnik bezpieczeństwa ciśnienia o co najmniej 20 procent większy niż kiedykolwiek. Ponadto może wielokrotnie schodzić na te głębokości podczas podróży trwających ponad 16 godzin – w tym 2,5-godzinnego schodzenia. Triton twierdzi, że ta powtarzalność jest pierwszą dla załogowych łodzi podwodnych działających na takich głębokościach.

Aby to osiągnąć, 11,7-tonowy (25 700 funtów) statek jest wyposażony w system zasilania elektrycznego o mocy 24 V o mocy 64 kWh, zasilany bateriami Li-Fe-P, które zasilają systemy podtrzymywania życia, manipulator, 10 elektrycznych sterów strumieniowych, cztery szerokie kamery kątowe i dziesięć lamp LED o jasności 20 000 lumenów. W razie niebezpieczeństwa ma podtrzymywanie życia na 96 godzin i może wyrzucić baterie, silniki odrzutowe, manipulator i balast, aby uzyskać dodatnią pływalność.

Najgłębszy punkt oceanu zdobyty – Guinness World Records

Gratulacje dla Victora Vescovo i jego zespołu za zdobycie wielu tytułów Guinness World Records.

Ponieważ Triton 36000/2 jest przeznaczony do ekstremalnych głębokości oceanicznych, cena zakupu obejmuje statek pomocniczy DSSV Pressure Drop. Ten 224-stopowy (68-metrowy) statek z silnikiem wysokoprężnym o wyporności 2000 ton brutto może przewozić 47 pasażerów i załogi, a także Triton 36000/2. Były okręt podwodny do poszukiwania łodzi podwodnych i statek naukowo-badawczy NOAA ma zamontowaną na rufie ramę typu A do wypuszczania i odzyskiwania łodzi podwodnej, a także hangar z kontrolowanym klimatem, systemy wsparcia, mokre i suche laboratoria, zamrażarki próbek i nośniki zestaw. Ponadto posiada najnowszy wielowiązkowy sonar Kongsberg-Simrad EM-124 do mapowania topograficznego dna oceanu.

I jak każdy dobry sprzedawca, Triton również dorzuca trzy bezzałogowe lądowniki z modemami akustycznymi dostarczonymi przez L3 Systems, aby wspomóc nawigację Tritona 36000/2 i przekazywać komunikację do statku-matki. Posiadają również sześć próbników typu push-core do pobierania próbek geologicznych i biologicznych z dna morskiego, a także do 10 l (2,6 gal) wody morskiej. Mogą również rejestrować dane na drodze w górę i w dół za pomocą czujników przewodności, temperatury i głębokości oraz kamer poklatkowych.

Triton 36000/2 jest obecnie na światowej ekspedycji, podczas której przeprowadzi ponad 50 nurkowań do pięciu najgłębszych miejsc na Ziemi. Należą do nich Rów Portorykański, Głębia Meteorowa na Oceanie Południowym, Głębia Molloy u wybrzeży Grenlandii oraz Głębia Challengera w Rowie Marianów, a także inne nurkowania do historycznych wraków statków. Po ich zakończeniu okręt podwodny Triton 36000/2 będzie dostępny do dostawy w 2019 roku.

PRZEGLĄD
Zaprojektowany, aby ślizgać się pionowo przez słup wody, Triton 36000/2 może dotrzeć do najgłębszego punktu w oceanie w mniej niż dwie i pół godziny. Ważący zaledwie 11,2 tony okręt podwodny jest znacznie lżejszy niż poprzednie pojazdy głębinowe, co jest ważnym czynnikiem podczas startu i wyprowadzania. Szereg 10 potężnych silników elektrycznych zapewnia ruch we wszystkich kierunkach. Energia jest dostarczana z pionierskiego zestawu akumulatorów Li-Fe-P z certyfikatem pełnej głębokości oceanicznej, dostarczających 65 kWh energii. Cztery kamery świadomości sytuacyjnej zapewniają pilotowi doskonałą ocenę otoczenia, a także imponujący widok podmorskiego środowiska dzięki trzem dużym akrylowym iluminatorom. Łódź podwodna została zaprojektowana z prostotą jako głównym celem. Wiele systemów odpornych na awarie zapewnia dodatkowy spokój ducha, a certyfikacja DNVGL po raz pierwszy w historii załogowej łodzi podwodnej z załogą na pełną głębokość zapewnia gwarancję akredytacji projektowej i inżynierskiej strony trzeciej.

OGÓLNY
Głębokość – 36 000 stóp / 11 000 m
Ładowność — 485 funtów / 220+ kg
Załoga — pilot + 1 pasażer
Prędkość – 3 węzły
Wytrzymałość – 16+ godzin
Balast powierzchniowy — 75,93 stóp sześciennych / 2150 l
Balast zmienny — 220 funtów / 100 kg

ROZMIAR WAGA
Długość – 15 stóp / 4,6 m
Szerokość – 6,2 stopy / 1,9 m
Wysokość – 12,2 stopy / 3,7 m
Waga – 25 700 funtów / 11 700 kg


OŚWIADCZENIE: Nie przechowujemy materiałów Wideo na swoich serwerach. Szanujemy prawo polskie i międzynarodowe dlatego zezwalamy Użytkownikom na publikacje materiałów Wideo tylko i wyłącznie z popularnych i zaufanych źródeł (YouTube.com), które posiadają wbudowane algorytmy służące do zwalczania nielegalnych treści. Materiały Wideo udostępniane z zewnętrznych stron są wyłącznie w formie "Embed", pod warunkiem, że Autor danego materiału udostępnił Embedowanie Publiczne dając tym samym prawo stronom trzecim na dalsze udostępnianie. Jeżeli widzą Państwo jakiekolwiek nadużycia, prosimy o zgłoszenie tego faktu wypełniając. Po weryfikacji wiarygodności zgłoszenia, dany materiał zostanie niezwłocznie usunięty przez Administratora.
Media
redakcja@media.co.pl
Previous post Zabawne ciekawostki dotyczące twojego kociego przyjaciela
Next post 11. „Noc w Instytucie Lotnictwa” – powrót lotniczych atrakcji w Warszawie

Dodaj komentarz